REHBERLİK SERVİSİ
İsmet İnönü Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’ nde öğrencilerimizin bilişsel, ruhsal ve sosyal gelişimlerini izlemeye ve desteklemeye yönelik çalışmalar gerçekleşmektedir.
Rehberlik ve psikolojik danışmanlık sürecinde; öğrenciler her konuda yargılanmadan koşulsuz kabul edilerek, dinlenir. Öğrencilerin ve velilerin, gizlilik ilkesi çerçevesinde güven ve kişilik haklarına saygı gösterilerek danışılan her konuda rehberlik edilir.
Rehberlik Servisi Tarafından Yapılan Çalışmalar
1-Öğrenci Görüşmeleri
a- Bireysel Görüşmeler:
Bireysel görüşmeler;
b- Grup Görüşmeleri
Grup görüşmeleri;
2-Öğrenci Tanıma ve Uyum Çalışmaları
Öğrencilerin kişilik özellikleri, psiko-sosyal gelişimleri, yetenek ilgi alanları ve akademik gelişimleri dikkate alınarak gerçekleştirilen çalışmalardır. Liseye yeni kayıt olan öğrenciler, rehberlik birimi tarafından “oryantasyon” çalışmalarına alınarak okulu tanıma fırsatı bulurlar. Öğrenciler; okulu, bölümleri, sunulan olanakları, yöneticileri ve öğretmenlerini tanır. Okulda uyulması gereken kuralları öğrenir.
Yıl içinde, çeşitli gözlem ve teknikler kullanılarak öğrencilerin kendileri ile ilgili farkındalık kazanmaları sağlanır. Öğrencilerin kendilerini tanımaları ve geliştirmeleri yönünde destekleyici çalışmalara yer verilir.
3-Veli Görüşmeleri
Rehberlik psikolojik danışmanlık birimi sadece öğrencilerle değil aynı zamanda velilere de yönelik çalışmalar yürütmektedir. Okulumuzda velilerimizle bireysel görüşmeler ve eğitim etkinlikleriyle bir araya gelir. Veli ile yapılan görüşmeler, velilerin kendi ihtiyaçları doğrultusunda ya da Rehberlik Birimi’nin gerek gördüğü durumlarda gerçekleştirilir.
4-Öğretmen Görüşmeleri
Rehberlik Servisi, ders öğretmeleri ile rehberlik merkezli toplantılar yaparak sınıfta karşılaşılan sorunlar ve bu sorunların çözüm yolları hakkında görüşmeler yapmaktadır. Öğrenci odaklı toplantılar yapılarak tüm öğrenciler hakkında ayrıntılı bir şekilde konuşulup değerlendirmeler yapılmaktadır. Ayrıca ihtiyaç dahilinde sınıf ve branş öğretmenleriyle bireysel görüşmelerde yapılmaktadır.
5-Seminerler
Seminerlerimiz katılımcılarda farkındalık oluşturmak, kendilerini ve çevrelerini daha iyi tanımalarına yardımcı olmak amacıyla gerçekleşmektedir. Bu amaç doğrultusunda yıl içerisinde öğrencilere ve/veya velilere yönelik olarak çeşitli seminerler düzenlenmektedir. Seminerler, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Birimi ya da konu ile ilgili uzman kişiler tarafından gerçekleştirilir.
a- Öğrencilere Yönelik Seminer Çalışmaları
Öğrencilere Yönelik Seminer Çalışmalarımızda öğrencilerimizi yaşama hazırlamayı da hedeflenmektedir.
Seminer Konularımız:
b- Velilere Yönelik Seminer Çalışmaları
Velilerle yapılan seminer çalışmalarının amacı öğrencilerin içinde bulunduğu gelişim dönemini göz önünde bulundurarak öğrencileri anlama konusunda velilerimize farklı bakış açıları kazandırmaktır.
Seminer Konularımız:
Hedeflenen davranış ve sosyal becerilerin gelişimini sağlamak, öğrencilerin başarılarının takibini yapmak ve değerlendirmek amacıyla, öğrencileri tanıma ve sınıf içi rehberlik etkinlikleri gerçekleştirilir.
Öğrencilerin bilişsel ve duygusal alandaki güçlü ve desteklenmesi gereken yönleri belirlemeye yönelik ölçek, test ve envanterler uygulanır.
Test ve Envanterler
gibi envanterler; öğrencilerin akademik ve kişisel gelişim düzeyleri hakkında bilgi sahibi olmamızı ve çalışmalarımızı bu doğrultuda yönlendirmemizi sağlamaktadır.